Zdrowie

Czynniki wpływające na nasze zdrowie

1. Woda – w organizmie noworodka woda stanowi ponad 75% masy ciała, u dorosłego człowieka ok. 60%. Lepiej pić za dużo niż za mało – nadmiar zostanie wydalony.
Oczywiście pić czystą wodę – najlepiej zakupić osmotyczny system oczyszczania wody, ew. używać wodę butelkowaną o niewielkiej zawartości soli minieralnych.
Nie pić kolorowych napojów gazowanych.

2. Dieta – dbać o właściwą wagę, jeść regularnie o stałych porach, jeść rano śniadanie, kolacja najpóżniej przed 19:00 nie jeść tzw. fast food,
jeść dużo owoców i warzyw, rzadziej mieso, nie solić, nie słodzić białym cukrem, mniej potraw mącznych.

3. Czyste powietrze – nie każdy może mieszkać w lesie, ale unikajmy miejsc zadymionych i skażonych przemysłem.

4. Aktywność fizyczna – uprawiać sport niewyczynowy, spacery, jazda na rowerze, pływanie, gry w piłkę.

5. Sen – dorośli 7-8 godzin snu, dzieci ok. 9 godzin, kłaść się do łóżka przed godz. 22:00.

6. Nałogi – nałogiem może stać się dla nas wszystko co wpływa negatywnie na podejmowane przez nas decyzje, co próbuje zawładnąć naszą wolą, maszym życiem, nad czym tracimy kontolę np.:
papierosy, alkohol, telewizja, wideo, niewłaściwa i nadmiernie głośna muzyka, komputer itp.
Szczególą czujność musimy wykazać w stosunku do dzieci czy sposb spędzania przez nie wolnego czasu
to jeszcze dopuszczalna zdrowym rozsądkiem rozrywka czy początki nałogu.

7. Stres, psychika, emocje, życie duchowe, suminie – stresu nie da się całkowicie wyeliminować ale trzeba ograniczać i uczyć się włąściwie rozładowywać napięcie, stosować techniki relaksacyjne.
Starajmy się mieć pozytywne nastawienie psychiczne do życia, do naszej pracy, do codziennych problemów czyli optymiści są zdrowsi.
Na nasze zdrowie mają wpływ emocje: złość, radość, zmartwienia, żal, smutek, strach, przerażenie – wiecej pozytywnych emocji.

8. Warunki atmosferyczne – na jednych działają mniej na innych bardziej: wiatr, zimno, wilgoć, susza, upały, ciśnienie atmosferyczne – jeśli to możliwe starajmy się minimalizować wpływ tych, które źle na nas wpływają.

9. Uwarunkowanie genetyczne – od naszych przodków równeż zależy nasze zdrowie, a więc dbając o swoje zdrowie dbamy o zdrowie naszych dzieci, wnuków i przyszłych pokoleń.

10. Hartowanie – nie trzeba od razu pływać w przeręblach, ale dobrze wietrzyć mieszkanie, optymalna temperatura w mieszkaniu to 20-21 st. C, unikać przegrzania organizmu.